Meten en Weten

Van de uitspraak ‘meten is weten’ klopt eigenlijk alleen dat het rijmt. Alle meten is ingebed in interpreteren, kiezen en afwegen…

Wij geloven in meten EN weten…

Echt Meten en Echt Weten

Je wordt suf gebeld en gemaild met allerlei klantonderzoeken. Regelmatig ontvangen we klantonderzoeken die gaan over producten of diensten waar we niet echt een mening over hebben. Zo werd ik laatst gevraagd of ik mijn waterleverancier zou aanbevelen aan anderen… alsof ik daarin een keuze heb…

De juiste vragen stellen op de juiste tijd en met de juiste methode… een soort van Revenue Management op klantonderzoek. Wij geloven erin dat meten alleen zin heeft als je jezelf als organisatie ook vragen stelt. “Wat heb ik georganiseerd om de klantverwachting waar te maken of te overtreffen?” “Wat heb ik gecommuniceerd naar de klant en wat heeft de klant begrepen?”

Een klantbelofte opstellen helpt om de juiste koers te gaan varen. De klant als kompas en de belofte als koers. De klantbelofte wordt vertaald in concrete klantwaarden, deze kunnen we meten. Daarnaast kunnen we de belofte vertalen in klantgedreven organiseren, de kleine stappen die nodig zijn om tot daadwerkelijke klantwaarde te komen.

Echt meten bij de klant en in de organisatie, interpreteren van de gegevens en vervolgens samen de juiste keuzes en afwegingen maken zodat we ook echt weten of we op de juiste koers zitten!

Hoe we dit doen? We vertellen je er graag meer over!