Overleggen met Monique?

De ultieme verbinding ontstaat door een glimlach

Een paar weken geleden stond ik ontzettend in de file. Ik baalde als een stekker, omdat ik wist dat ik te laat ging komen bij mijn opdrachtgever. Daar aangekomen moest ik zoeken naar een parkeerplaats en rennend door de regen naar binnen. Ik liep gelijk door naar de receptie, mijn glimlach was op dat moment ver te zoeken.

Achter de receptie zat een vriendelijke mevrouw, ik was daar al vaker geweest. Maar ze leek me niet te herkennen. Puur procesmatig stuurde ze me naar de juiste afdeling, waar ik kortaf op reageerde. Ik wist de weg. De bijeenkomst ging goed, maar toch zat de binnenkomst niet lekker. En dat bleek ook zo te zijn bij de receptionist. Toen ik het pand weer verliet kwam ze naar me toe.

“Excuses voor daarnet. Ik herkende je niet en kon je zo snel niet plaatsen. Wij kennen elkaar natuurlijk. Hopelijk is het goed gegaan?” Gevolgd door een grote glimlach. Op dat moment had ze echt oprechte aandacht voor me en dat voelde ik meteen. De ultieme verbinding ontstaat met een glimlach.

Glimlach en positiviteit

Uit een echte glimlach spreekt klantgedrevenheid. Natuurlijk kun je sociaal wenselijk gedrag vertonen en een glimlach opzetten. Maar dit voelt de klant direct. Bij een echte glimlach gaat de energie stromen. Om deze echte glimlach op de gezichten van collega’s te toveren moet je kijken naar kwaliteiten en passie. Collega’s moeten op de juiste plek zitten, zodat ze daar zijn waar ze graag willen zijn. Zodat ze hun kwaliteiten maximaal in kunnen zetten en zich gezien en gehoord voelen.

Een glimlach en positiviteit gaan hand in hand met productiviteit. Positieve mensen zijn tot wel 30% productiever. Een glimlach op het gezicht van collega’s toveren moet dus geen kunstje zijn, maar van binnenuit komen. Dit zorgt niet alleen voor betrokken collega’s, maar ook voor een klantgedreven organisatie.

Wil je ook een glimlach op het gezicht van jouw collega’s toveren?

Bij Echt Waarmaken helpen we organisaties met het vinden van de glimlach. Een glimlach ontstaat wanneer je je gehoord en gezien voelt en wanneer je emotioneel geraakt bent. We helpen organisaties met inspiratiesessies en workshops. Daarnaast hebben we ook een medewerkersbetrokkenheidmeter. Zonder lange vragenlijsten en ingewikkelde strategieën brengen we betrokkenheid en loyaliteit in beeld.

Of je nu timmerman bent, projectleider of verpleegkundige. Een glimlach draagt altijd bij. Een glimlach zorgt voor plezier in je werk en dat levert direct een betere verbinding met je klant op! Want een echte glimlach komt voort uit passie. Een glimlach verschijnt op je gezicht wanneer je dat doet wat je echt leuk vindt. En dit voelen klanten direct.

Masterclass GLIMLACH op 16 mei

Ook op zoek naar de glimlach of wil je hier alles over weten? Geheel vrijblijvend en kosteloos bieden we een masterclass GLIMLACH aan. Tijdens deze masterclass leer je alles over de glimlach en kun je sparren met andere ondernemers. We sluiten de masterclass af met een gezellige netwerkborrel. Ben jij er ook bij? Schrijf je hier dan nu direct in voor onze masterclass GLIMLACH op 16 mei!

Blogs ontvangen?

Wil je regelmatig op de hoogte gehouden worden? Meld je dan hier aan!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.